aan Jannis, dinsdagochtend. "Jeltje for president" lijkt mij niet maar ik zou wel willen dat men [de PvdA] in Den Haag [wat de bedoeling blijkbaar is] haar een kans gaat geven. Het lijkt mij dat zij er geschikt voor is, gezien haar activiteiten in het verleden. Zij had ooit al eens een "achterstandswijk" geadopteerd!! ja in de jaren 90 was de politiek er mee bezig en nu horen we nog steeds dezelfde argumenten en wordt het wiel voor de honderdste keer uitgevonden!!
Ik geen vertrouwen meer in de gevestigde politiek? Nee, Den Haag is niet beter of slechter dan elders, maar nog minder zin in populistische schreeuwerij, vandaar misschien Jeltje, als zij een kans krijgt.
Er is hier wel een goede kleine linkse stadspartij [maar hoe lang nog}
Ik vrees, koffieleut, dat je in je schrijfsels, net als iedereen, wel meer onjuistheden poneert maar dat je je daar niet bewust van bent, de zogenaamde witte leugens zoals Willem de Ridder die noemt en veelal van generatie op generatie worden overgedragen.
In zekere zin geldt dat ook voor je vermelding van correcte feiten, daar incorrecte feiten niet bestaan. Een feit is een vaststaand gegeven waar geen discussie over mogelijk is.
Ik had op de valreep even zin in mierenneuken, vandaar.
Aan Theo van Jannis
Nou omdat ik mijn 3e alcoholloze week in ga en aldus meer koffie leut.
Mèt drank gebeurt er cerebrospinaal veel meer.. Ik heb een enveloppe gekregen uit A.,waarin een kaartje van A. En naar aanleiding van die blijde gebeurtenis heb ik 2 vragen. Ik ben geïnteresseerd in handschriften en zie dat de kaart en het adres van de afzender in een totaal verschillend handschrift zijn geschreven. Weet jij daar meer van? En ten tweede:is er volgens jou ook een verschil tussen liefhebben en beminnen? Jannis groet je op deze weer druilerige dag de 26e oktober 2009 PS.overigens vind ik dat over feiten wel te mierenneuken valt.
Dag Jannis,
Even in haast.
Voor ik het vergeet alvast de groeten terug en koffie is natuurlijk ook niet alles.
Probeer daarvoor in de plaats eens biologisch groentensap.
Je ziet dat ik het beste met je voor heb.
Van die verschillende handschriften zijn er meer dan 2, dat hangt ondermeer van het gebruikte schrijfgerei af, naar ik meen begrepen te hebben. En ja, volgens mij is er een verschil tussen beminnen en liefhebben, waarbij het eerste wat verder pleegt te gaan dan het tweede, maar daar heb ik mij nog nooit echt in verdiept en ga ik ook nu niet doen.
Ook dit keer ben ik het weer met je eens, namelijk dat over alles en dus ook feiten te mierenneuken valt.
Ate A heb ik van je gretige reactie op de hoogte gesteld en deze heeft zich voorgenomen je te zijner tijd zelf je vet te geven, hetgeen vooral niet letterlijk genomen dient te worden.
Merci Theo vandaag dinsdag 27 okt.
A zal toch niet anders dan schriftelijk opereren?
Aan Spanje heb ik zulke goeie herinneringen..en ik hoop dat jij er nog meer opdoet. Ooit heb ik hablar kunnen vervoegen. Jannis V.
aan Jannis, dinsdag [een kleine bemoeienis]
Je kan natuurlijk ook een liefhebber zijn van koffie, espresso of groentesapjes........maar beminnen klinkt zo "shakespeare-iaans"
iets met onmogelijk bereikbaar en jeugdige overmoed.
Een mens liefhebbert wat af en het woord is prettiger.